måndag 31 oktober 2011

Kontrollbehov

Så har vi samma diskussion igen.

Det ska vara jämställt i förhållandet o mannen ska givetvis hjälpa till o ta halva ansvaret.

Men om jag tittar på mig själv så har jag svårt att släppa kontrollen. Det kan jag lätt erkänna. Jag har bott tillsammans med min sambo ett år nu o vi har haft åtskilliga gräl om hur hushållssysslorna ska fördelas. Det har vi fortfarande.

Men jag börjar tröttna på hur alla ska lägga sig i o föreslå att man ska lämna sin man bara för att han inte tar lika stort ansvar hemma. Jag älskar ju honom ändå.

Vi har kommit på ett system som fungerar ganska bra för oss. Ett listsystem. Det innebär att jag fortfarande har ansvaret men deligerar uppgifter till honom.

När han e ledig o jag jobbar skriver jag listor på hushållssysslor han ska göra innan jag o sonen kommer hem.

Ja, jag vet. Det är inte det ultimata men det fungerar. Jag slipper komma hem till disk o tvätt, han hjälper till o vi grälar mindre. Mitt mål är givetvis att han så småningom ska kunna uppgifterna utan listor men just nu fungerar det bra så då fortsätter vi med det.

Mitt kontrollbehov är något jag jobbar på dagligen o jag börjar släppa på vissa saker så det går framåt. Om än i snigelfart :)

Alla sätt är bra om de fungerar.

Så, det var ett litet inlägg från mig.

Tack så länge :)

http://www.aftonbladet.se/wendela/article13818235.ab
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13599281.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar