söndag 4 september 2011

Resultat pulverdiet

Kom på att jag har glömt att skriva in hur det gick med min pulverdiet.

Jag höll på ett par veckor innan sommaren o gick ner 2 kg till 75 kg.

Sen dess har jag tränat o försökt hålla koll på maten o gått ner 1 kg till.

Så nu ligger jag alltså på ca 74 kg o kommer ingenstans.

Vet inte vad jag ska hitta på. Det positiva är ju att jag i alla fall inte går upp i vikt utan verkar ha hittat en jämvikt. Men jag vill ju bli av med i alla fall 4 kg till hur nu det ska gå till.

HJÄLP!!!

http://www.aftonbladet.se/vikt/article13564995.ab

2 kommentarer:

  1. Hur ser din träning ut?
    Hemligheten i viktnedgång/fettreducering ligger i att bränna mer kalorier än vad du stoppar i dig. Men för stort underskott av energi kan å andra sidan ge motsatt effekt då kroppen ställer in sig på "svält" och börjar lagra mer. Pulverdieter är i regel bara hokus pokus. Se istället till att du ökar proteinintaget, minskar kolhydraterna och äter Rätt sorts fetter (t.ex.avocado, nötter, olivolja...)
    Balans är nyckelordet, och en bra kombination av styrketräning och konditionsträning gör jobbet! Ju mer vältränade muskler desto högre förbränning...även när du inte tränar! Och en bra kondition hjälper till ännu mer!
    Sen är vikten i sig väldigt mkt falsk marknadsföring vad gäller hälsa. Man kan väga 70 kg eller mindre och ändå vara i otroligt dålig form. Lägg fokus på hur du vill känna dig och vad du eventuellt vill se i spegeln istället.

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt svar Lilla My.
    Jag springer ca 2 mil i veckan (fördelat på ca 3 ggr) o ska nu styrketräna 1-2 ggr i veckan. Har varit lite dåligt med de nu i sommar.
    Balansen i kosten är det jag tycker är svårast. Jag försöker att köra tallriksmodellen men ska verkligen tänka på att öka på proteinerna.
    Tar gärna emot fler tips.

    SvaraRadera