måndag 21 mars 2011

Var är mitt Sverige?

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12759012.ab

Hur jävla svårt ska det vara att hjälpa de få som fått så svåra biverkningar av vaccinet som dessa.

Har inte alla samma rättighet till ett värdigt liv?

Har inte alla rätt till hjälp?

Jag trodde i min enfaldighet att Sverige var ett rättvist land där alla var lika värda och där myndigheterna tog ansvar.

Får bara tacka min gud att inte vi är bland de drabbade den här gången, men vad skulle vi göra om så var fallet. Vi tvekade aldrig att ta vaccinet......

Kanske bara dags att acceptera att vi tillhör den LILLA människan som står utanför systemet. När allt är OK så fungerar livet men så fort någonting händer så vänder alla ryggen till.

Är man inte NÅGON eller har kraft och kunskap för att kriga för sin sak så får man klara sig så gott det går.

Var har det Sverige tagit vägen som jag trodde att jag levde i???

2 kommentarer:

  1. "Hur jävla svårt ska det vara att hjälpa de få som fått så svåra biverkningar av vaccinet som dessa."

    inte svårare än att både läkemedelsföretaget och svenska staten juridisk friskrev sig från ansvar innan vaccinationen startade. Något som vi var många att påpeka för de människor som tyckte om att kalla oss för osolidariska.

    "Har inte alla samma rättighet till ett värdigt liv?"

    Jo, men det hör inte hit. Ett avtal är ett avtal.

    "Har inte alla rätt till hjälp?"

    Inte den här gången. De visste risken de tog redan innan vaccineringen och har således ingen rätt till hjälp nu när det slog fel.


    "Vi tvekade aldrig att ta vaccinet......"

    och där har du problemet. Vad sa du till de som varnade dig för konstigheterna kring vaccinet?

    Varför skall VI betala för att DU skiter i den information vi ger dig?

    "Var har det Sverige tagit vägen som jag trodde att jag levde i???"

    Det försvann samma dag du förlorade ditt eget förnuft och började tro fullt ut på vad media säger och låter "konspirationsteoretikerna" förbli teoretiker i dina ögon.


    Anything else? ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Henke för att du kommenterar mitt inlägg. Vi har tydligen inte samma bild av vilket land vi vill leva i men i bådas finns det dock en yttrandefrihet vilket är tur för oss båda....
    Om det hade blivit en pandemi som det befarades så hade jag aldrig förlåtit mig själv om det hade hänt min son något för att jag inte vaccinerat honom. Det var min anledning. Vad var din för att riskera att smitta dina nära och kära???

    SvaraRadera