onsdag 16 mars 2011

Min mardröm

Idag måste jag träffa honom igen......
Idag måste jag sitta i samma rum som honom igen....
Idag måste jag försöka samarbeta med honom igen.....

Med han som skadat mig mest av alla. Med han som har behandlat mig så jävla respektlöst. Med han som får mig att må illa och ger mig en panikkänsla bara genom att tänka på att han snart kommer att vara i samma rum som mig.

Hela mitt inre skriker till försvar men när vi sitter i samma rum kan jag knappt prata. Än mindre tänka. Han paralyserar hela min kropp och jag slutar helt att fungera.

Alla säger att jag måste stå på mig och att jag måste ställa krav men hur ska det kunna gå till?????

Allt jag vill är bara att gå därifrån och ta min son bort från honom. Aldrig låta de träffas och glömma att han finns. Glömma hur han har behandlat mig. Glömma hur han skiter i sin son. Glömma att jag valde en så usel pappa till min älskade son.

Men idag ska vi alltså träffas igen. Idag ska jag åter försöka komma överens med en man som alltid behandlat mig nedvärderande. Som alltid behandlat mig som att jag är helt dum i huvudet. Som svek mig på värsta tänkbara sätt. Som menar att inget av det jag säger betyder nåt. Som tycker att allt jag gör bara är för att ställa till det för honom.

Förra mötet gick åt helvete och jag har inga förhoppningar att det här kommer att gå bättre.

Jag rustar mig från topp till tå för att kunna möta honom igen trots att mitt hjärta håller på att sluta slå. Jag får aldrig visa honom att jag är rädd. Jag får aldrig visa honom att jag blir svag i hans närhet. Jag får aldrig visa honom en tår.

Ingen förstår hur det känns om man inte varit med om det själv. Bara den som varit med om att den man älskar sårar en så fruktansvärt kan förstå vad det gör med ens inre. Bara du kan förstå. Hur ska jag kunna förklara???

1 kommentar:

  1. Du har in i minsta detalj satt ord på dom känslorna JAG hade förra onsdagen. :)

    SvaraRadera