onsdag 16 mars 2011

En unge i minuten

En del artiklar är skrattretande.....

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8687315.ab">http://www.aftonbladet.se/wendela/article8687315.ab</a>

I den här serien visar de precis hur det går till vid en förlossning. Jag känner igen mig i mycket. Framförallt förstår jag inte alls hur Gun kan tro att det gör mer skada än nytta. För mig var det precis tvärtom. De här programmen var det enda som verkligen förberedde mig inför förlossningen.
Alla andra berättade bara om någon förskönad bild som beskrev hur smärtan skulle vara så positiv och hur allt skulle gå över så fort barnet var ute. Ingen berättade om det faktiska helvete som en förlossning är. Hur jävla ont det faktiskt gör och att man är på gränsen till att bli galen.
Att barnmorskorna kommer in med jämna mellanrum för att läsa av värdena och se att allt står rätt till innan de går igen. Att man skriker och svär av smärta fick då ingen att komma och ta hand om mig och vara speciellt stöttande.

Jag tackar alla producenter för att de gör en otroligt bra skildring av verkligheten och för att de förberedde mig inför den värsta och bästa dagen i mitt liv.
Dagen då jag fick min son :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar