onsdag 16 mars 2011

Blandade känslor efter dagens möte

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.....

Vad ska jag säga om mötet??? I stället för att sätta igång världens gräl ville min sons pappa bli av med allt ansvar. det enda han ville var att skriva på papper så att jag fick ensam vårdnad så att han kunde skita i allt sen. Mötet varade i typ 3 minuter. Så fort han skrivit på drog han.

Känslorna är blandade.....

Hur ska jag känna???

Halva jag kan inte vara lyckligare. Halva jag slipper att ha med min plågoande att göra och jag slipper att oroa mig över att han ska ha ett negativt inflytande över min lilla prins. Halva jag kan äntligen slappna av efter ett år av oro och börja andas igen.

Den andra halvan är sårad och förtvivlad för min sons skull. Såret det skapar innombords över att hans pappa inte vill ha med honom att göra är svårt att läka. Jag är bara glad över att han än så länge är för liten för att förstå men en dag kommer frågorna. En dag måste jag stå där och förklara varför hans pappa valde bort honom. En dag kommer jag att vara tvungen att trösta honom och försöka att förklara att vi har haft det bättre utan honom. En dag kommer min son att hata mig för att jag har hållt honom ifrån sin pappa. En dag kommer jag få skulden för allt.

Vi firade med skumpa idag men jag kan inte låta bli att förundras. Hur kan man välja bort sitt barn? Hur kan man inte bry sig?

Jag kommer aldrig att förstå.........ALDRIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar