fredag 28 september 2012

Ordning o reda

Det måste finnas fler än jag som ständigt har listor på saker att göra som man skjuter på för att man inte orkar ta tag i det...

Men nu tror jag att jag har tagit tag i allt det som var viktigt för att mitt liv ska bli lite lättare.

Jag har löst mina skulder o samlat allt på ett enda lån på banken o i o med sänkt mina utgifter avsevärt...

Jag har tagit tag i min sons namnbyte så nu har han mitt efternamn.

Jag har överlåtit ett mobilabonnemang till min bror.

Jag har ombokat läkartid o beställt klipptid till sonen.

Inga fler stora saker förutom en del som ska säljas.

Känns så skönt att få lite ordning på allt...

Nu återstår mitt beslut om hur jag ska göra med mitt yrkesval. Jag älskar mitt jobb som lärare men inser också att stressen o arbetsbelastningen o kravet på ständig barnvakt inte påverkar mig så bra mentalt. Jobbet som lärare kräver att ens privatliv e i balans o de kan jag ju knappast påstå att mitt e.

Bara det att jag måste ha barnvakt så ofta bara för att kunna utföra mitt jobb e en stor påfrestning. Som läget e nu har jag ingen möjlighet att få barnvakt för att ta hand om mig själv o de e tid som jag måste ha för att må bra. Har just nu ingen balans mellan arbetsliv o privatliv o så kan jag inte leva...

Vet inte än hur jag ska göra men en lista med fördelar o nackdelar e under uppbyggnad. Måste även se mig omkring efter fungerbara alternativ innan jag kan ta det slutgiltiga beslutet...

Nu ligger jag hemma o e sjuk o låter tankarna vandra fritt.

Vad e bäst för mig? Vad e bäst för min son?

Jag fortsätter fundera o hoppas att ni andra där ute mår bättre än vad jag gör.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar