torsdag 15 mars 2012

Handla på internet

Har funderat en del på säkerheten med att handla saker på internet. Visst har det väl hänt en del att man betalat för en vara man inte fått eller att pengarna har försvunnit på vägen...

Fast det var kanske längesen...

Nu för tiden finns det många olika alternativ för säker betalning via internet så att man inte tvunget behöver fylla sitt kontonummer. I alla fall tycker alltid jag att det känns hemskt otrevligt att göra det. Känns som att vem som helst kan komma åt mitt konto o mina pengar.

Men nu har jag hittat ett bättre sätt att betala med Payson.

Där kan man nu välja att betala med faktura. Enkelt o smidigt o inget krångel. Det enda du behöver göra är att lämna ditt personnummer o din adress.

Både det du har beställt o fakturan skickas sedan hem till dig o du har chans att se att varan motsvarar dina förväntningar innan du betalar.

I alla fall jag tycker att det känns mycket säkrare att betala efter att varan har kommit hem.

Nästa gång jag handlar på internet kommer jag i alla fall använda mig av tjänsten Paysonfaktura...

Kramisar

2 kommentarer:

  1. Hej! Tänkte bara önska dig en trevlig fredags kväll :) Hoppas att allt är bra med dig!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar oxå fakturor bättre.
    Kraamar

    SvaraRadera