torsdag 15 mars 2012

Framtidsplaner

Funderar väldigt mycket på vad jag ska göra med mitt jobb...

Jag älskar att undervisa men som det ser ut i skolan just nu så finns det ingen tid över till att undervisa. Jag håller på att stressa ihjäl mig o mår inte längre bra av att åka till jobbet. Att skuldbeläggas hela tiden blir för mycket. Även om jag inte tar åt mig av allt då jag vet att jag är en bra lärare o gör ett bra jobb så orkar jag inte längre med att alla skyller allt på mig.

Går det inte bra på ett prov så är det mitt fel. Ingen funderar på om eleven har gjort sin del av jobbet. Allt är bara mitt fel hela, hela tiden.

Men vad fan ska jag göra istället???

Jag har ingen aning. Längtar bara efter ett jobb som man kan släppa när man åker från jobbet. Ett jobb som inte håller en vaken på kvällarna. Ett jobb som inte ger mig dåligt samvete hela tiden.

Har ni nåt förslag så dela gärna med er :)

Under tiden fortsätter jag att fundera vidare...

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar