måndag 7 november 2011

Uttråkad

Efter en lång dag på jobbet väntade en tom soffa hemma då älsklingen jobbade sent.

Bestämde mig för att testa på lite pokerspel online som jag sett älsklingen med så många gånger förut. Hur svårt kunde det vara egentligen??? Tyckte han det var kul så måste jag ju också tycka det. Eller???

Jag bestämde mig för att spela svensk poker och skapade mig ett eget konto.

Måste erkänna att det var lite krångligt att komma igång. Inte nog med att det var många regler att lära sig o sätta sig in i (om igen) utan man var dessutom tvungen att installera programmet på datorn vilket krånglade då datorn inte ville samarbeta just den här dagen ;)

Men när jag väl var klar med alla installationer o kollat på ett pågående spel var jag redo att bege mig in i leken....

Har jag bra kort?

Ska jag lägga mig?

Ska jag höja?

Hur mycket ska jag höja?

Spänningen o adrenalinkicken var total. Jag hade glömt av hur kul det var att spela o jag fastnade direkt. Jag gjorde ett par rejäla missar men vann en del händer ändå. Första handen gav mig en stege vilket bara lockade fram speldjävulen i mig ytterligare.

Tur var dock att reglerna var lätta att läsa o förstå vilket gjorde att mitt minne kom tillbaka relativt snabbt. Det var flera år sedan jag spelade sist så jag var ordentligt ringrostig, men efter ett par händer gick det betydligt lättare.

Måste erkänna att det var lite beroendeframkallande. Tiden flög fram. Men om man håller det till en bestämd liten summa varje månad så skulle det kunna vara ett kul litet extranöje :)

Får se vad älsklingen tycker om det förslaget ;)

Tillbaka till spelet.....

Tack för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar