måndag 7 november 2011

Kaos

Tillbaka på jobbet efter en veckas lov...

Kan lugnt påstå att inte hjärnan hänger med riktigt. Lite jobbigt att behöva tjata på eleverna när man känner sig helt borta själv.

Vill så gärna hinna med o hjälpa alla o nå de betyg de vill men det går inte. Jag räcker helt enkelt inte till. En väldigt jobbig känsla :( Att alltid åka hem från jobbet o känna sig otillräcklig.

Vill inte ha det så...

Älskar dock mitt jobb o hoppas att politiker så småningom (snart hoppas jag) kommer på att det måste satsas mer på skolan. Det behövs mycket mer pengar o mycket mer resurser. Om jag hade kunnat ha en klass på 10 elever i stället för 30 hade jag hunnit med varje elev betydligt mer än jag gör nu.

Tror hela skolsystemet måste ses över för det funkar inte så som det ser ut nu.

Jag har dock ingen aning om hur det skulle se ut i stället bara att det måste finnas fler pedagoger o att det fanns mer tid tillsammans med eleverna, i stället för till all dokumentation som just nu tar upp alldeles för mycket tid.

Jag vill finnas här för mina elever o det känner jag inte att jag gör.

Trött på att aldrig hinna med det jag vill.....

Tack för mig / Utarbetad lärare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar