måndag 29 augusti 2011

Utvärdering midnattsloppet 2011

Nu var då loppet över och jag vet inte vad jag ska känna....

Visserligen gick jag under timmen vilket var mitt ursprungliga mål men det var inte helt utan problem.

Redan 100 m efter start var jag tvungen att börja sick sacka mig fram i stället för att få den draghjälp som jag hade räknat med. Min startgrupp skulle gå runt på mellan 55 min- 1h o det trodde jag verkligen att den skulle. Jag hade inte alls räknat med alla 1000 som ställt sig i en tidig startgrupp där man absolut inte platsade o som sedan bildade stora stoppklossar för oss andra löpare som försökte ta sig fram bäst man kunde.

Banan tyckte jag dock var kul om det inte hade varit för att ALLA genade i hörnen och att det i o med det bildades flaskhalsar överallt :( Var nära att ramla flera gånger när nån slängde sig in precis framför mig.

Tiden blev i alla fall till slut 58,5 min efter en ordentlig men trång spurt. Hade dock mycket krafter kvar o hade siktat på runt 55 min vilket jag tror att jag hade kunnat klara om bara mina medtävlare hade visat lite mer hänsyn.

Men, men. Nu är detta loppet avklarat o jag siktar in mig på nästa: Göteborgsvarvet 2,1 mil i maj.

Nu är det dags för höst o vinterträning o jag ska njuta av mina löprundor i skogen så länge det är möjligt o vädrets makter är med mig.

Löp snabbt o försiktigt :)

Hörs igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar