fredag 2 mars 2012

Bingo med mormor

När jag var liten brukade jag ibland följa med min mormor och spela bingo. Det var en mysig stund som vi hade tillsammans och jag tyckte det var extra spännande när man även kunde vinna något.

Tyvärr var väl inte priserna alltid något som tilltalade mig direkt men spänningen och gemenskapen fanns ändå där.

Kan fortfarande komma ihåg hur pulsen steg när man bara hade ett nummer kvar och vinsten var så nära att man nästan kunde känna den. Hur härligt det kändes att berätta för mormor att nu var det nära :)

Fast oftast var det givetvis någon annan som lyckades få sitt sista nummer före mig och snuvade mig på vinsten.

De gångerna blev jag givetvis lite irriterad men samtidigt lite lättad då jag var otroligt blyg och nästan inte vågade ropa bingo rakt ut så att alla kunde höra mig.

Men i slutänden var det ju inte vinsterna som var det viktiga utan att vara där tillsammans med min mormor och att vi kunde dela på de stunderna. Det är något som jag kommer bära med mig för resten av mitt liv.

Minnena kommer alltid att finnas och jag kommer för alltid att önska att min älskade mormor fanns kvar här för att dela fler stunder med mig.

Kramis

1 kommentar:

  1. Det är underbart att plocka fram gamla minnen ibland, man mår så bra.

    SvaraRadera