fredag 6 januari 2012

Namnbyte

Fick givetvis avslag på min  ansökan om efternamnsbyte på sonen då jag saknade pappans underskrift. Jag vet att man måste ha pappans medgivande om barnet har hans efternamn men jag har inte klarat av att fråga honom.

Det har tagit emot att ringa honom o nu hade tiden runnit iväg så mycket att jag fick avslag. Skit oxå :(

Men jag fick i alla fall tipset att skriva till tingsrätten o ansöka om namnbytet i stället så kan deras medgivande användas i stället för pappans.

På det viset behöver jag inte ens blanda in sonens biologiska pappa o det känns jätte bra. Fick även höra att de godkänner det mesta o då son o pappa inte har nåt umgänge alls så skulle jag ha stor chans att få deras medgivande. Dessutom underlättar det om jag o sonen har samma efternamn hos dagis, skola, tandvård, läkare m.m.

Ska fira den dagen vi har samma efternamn o inte längre har nått band till hans pappa alls.


Håll tummarna nu.


Kramis

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag heter Joanna och är 23 år men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är llika värda oavsett bakgrund.
    Kör även en stor veckans blogg tävling nu där du har chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag så kolla gärna in min blogg:)
    kram
    Ps. du kanske tom vill göra ett bloglovin byte?:)
    Ps. Finns flera tävlingar med fina priser också:)

    SvaraRadera